Dresden 2010.8

Ferievognen i Dresden foråret 2010.8

D.26.4

Vi har besluttet at vi vil op og se Meissen porcelænsfabrik, og det har Susanne og Henrik også, så hvorfor ikke køre sammen, det gør vi så, og vi har en rigtig hyggelig tur sammen med dem.

Da vi kommer ind på fabrikken er det så smart at man får udleveret et par hovedtelefoner, og så fortæller de på Dansk om produktionen de små arbejdende steder vi kommer gennem, derved får vi en lille god historie om fabrikken.

Det er spændende at få forklaret hvordan det foregår her på fabrikken, og så af sådan en glad dame.

De er ganske sikkert dygtige til at male de damer der sidder her og fortæller.

De er sikkert stolte af deres arbejde, det kan vi nu godt forstå, det er meget smukt.

Her er virkelig et smukt ansigt, det er virkelig flot udført, må godt stå hjemme hos os.

Bliver det meget flottere? der er en grund til at det porcelæn er så dyrt som det er.

Der findes virkelig mange smukke former for kunst, den stille og ikke så levende, og så den menneskelige, begge dele er ganske dejlige.

Var det noget med sådan et kaffestel, belagt med det pureste guld, det er dyrt at smide på gulvet.

Det dyre porcelæn studeres grundigt, men ikke blive for glad for det, det er for dyrt for os.

Her har vi et smukt skakspil i den flotteste Meissen-porcelæn.

Her er et par store smukke gulv-vaser, kan kun sige at de er smukkere i virkeligheden, end på billederne.

Så er bordet dækket, så mangler vi bare maden, den har vi bestil ude fra, det bliver hyggeligt.

Det er utroligt hvad fantasien kan frembringe af smukke ting, man kan kun blive glad for at se hvad der er kommet ud af det.

Her er et par fantastisk smukke gulv-vaser mere, må igen sige at billederne ikke yder dem fuld retfærdighed.

Der er masser af smukke figurer fra dyreverdenen, men de er i glasmontrer, så ikke nemme at fotografere, uden genskin, her er lige et der lykkedes rimeligt.

Her er en ærværdig herre mere, kan ikke se hvem det forestiller, men det er også ligemeget, han er da ok-pæn.

Her står to ærværdige herrer, enten venter de på maden, eller også kloger de sig på fotografering.

Det er en imponerende og meget flot udstilling, og man kan ikke andet end beundre de udstillede produkter, det er fantastisk hvad der er blevet fremstillet, og processen er temmelig kompliceret, altså der er en naturlig grund til at det er dyre sager man laver her. Vi kan kun anbefale at man besøger fabrikken hvis man kommer til Dresden.

Her sidder ferievognens personale og slapper af efter en dejlig dag inde på den smukke fabrik, nu er fødderne hævet, og vi skal hjem.

Da vi kommer tilbage til campingpladsen ser det truende ud med sorte skyer, så vi begynder at pille telt ned, men vi når ikke at få det ned inden regnen vælter ned over os, nå skidt så får vi støvet vasket af.

Værre er det at vi vil have spise oppe i restauranten, og den er bare lige lukket den dag øv, nå men vi kører bare et sted hen og køber et par pizzae'r, de smager også ok. Så vi kigger også lige ind i Grosser garten i Dresden, da vi nu er ude at køre alligevel, der ligger et stort teater inde, og er en kæmpepark, der bliver brugt af Dresdens' befolkning til udflugter og motionsløb, plus div.

Det er da et flot Theater man har lagt her i haven.

Vi kommer lige forbi denne smukke kirke på vejen efter pizza.

Der er også blevet plads til et lille lysthus.

Kan godt forstå at ham ved siden af Marianne jubler! når han har Marianne ved siden af sig.

D.23.4

Så er det tid at køre nordpå igen, vi starter idag på turen hjemover, vi skal have et par dage i Flensborg hvor vi skal ordne nogle ting.

Vi kører fra Dresden camping kl 9,30 i overskyet vejr, med lidt regn, vi tanker lige før Lipze kl 11,40 vi har ca 200 km op til Celle hvor vi vil overnatte.

Det skulle ikke blive til noget kl,12,00 kører vi ind i en kæmpekø, og mens vi holder der kommer der 5 ambulancer susende op forbi os, der er heldigvis plads i midten af vejen, da vi der holder i kø er trukket ud til begge sider af vejen, det er åbenbart alvorligt.

Efter et par timer kommer der nogle store bjergningskøretøjer forbi, der er kun lige plads til dem, men det går, og efter et par timer mere kan vi begynde at køre langsomt fremad.

Vi kan lidt senere se at det er et vogntog der er væltet, så anhængeren ligger ovre på den modgående motorvej, og der har været en voldsom brand i vogntoget, hørte senere at der var 3 dræbte, det var grimt.

Efter 30 min kommer der igen stau, og efter 1 time bliver vi ledt ned på en landevej, og det går langsomt øv der er vejarbejde, og først kl 16,00 kommer vi ind på motorvejen igen, puha og der er en kolosal trafik af lastbiler.

Marianne tager en slapper på Hüttensee.

Her er meget smukt, og vejret gør det ikke ringere.

Vi ankommer til www.campingpark-huettensee.de kl. godt 18,00, vi må ud og lede efter campingfatter, og det er en stor plads, heldigvis får vi fat i ham og lægger os på en stor græsplæne, der er kun 3-4 vogne udover os, men pyt vi er godt brugte efter al den kø-kørsel så vi kommer hurtigt på plads.

Vi er så heldige at der er restaurant på pladsen, og den har heldigvis åben, så der spiser vi en god gang aftensmad, og bagefter en gåtur på den store plads, der er nogle store bade, og fiskesøer, samt en del dyr på pladsen, men den virker nu noget nedslidt, men pyt vi ligger jo godt.

Man kan da ikke klage over dette syn, det er mageløst smukt, en dejlig afslutning på en lang køretur.

Vi takker for i dag med synes vi selv et dejligt billede af en smuk blomst.

D. 28.4

Vi står op til et dejligt solskinsvejr, med 17 graders varme, så efter morgenmad, og en gang støvsugning og rengøring af campingvognen kører vi fra pladsen.

Klokke 10,00 er der afgang, og vi skal køre en del kilometer på almindlige landeveje, men det gør ikke noget, for vi kommer gennem en flot natur, og ser en del småbyer, og vi har jo tid nok.

vi kører ind på motorvejen oppe ved Walsrode, og så går det bare gnidningsløst resten af vejen til Flensborg.

Så er det farvel til Hüttensee, nu skal vi til Flensborg, og igen er vejret dejligt.

Vi ankommer til www.campingplatz-jarplund.de , 14,40, og får hurtigt en plads, og inden længe er vognen sat op, og det våde rejsetelt er også hurtigt monteret, der er heller ingen sten her, vi er nu rigtig godt tilfreds med det telt.

D.28.4

Idag skal vi til Flensborg, og igen er vejret dejligt, sol og varmt, så det nyder vi rigtig meget.

Vi har en aftale med vores tandlæge, og det er heldigvis hurtigt overstået, og så kan vi hygge os med en tur på gågaden, og se på butikker, det er ret hyggeligt.

Vi sidder i 22 grader på en cafe' og drikker en kop kaffe, det er da skønt, man skulle næsten tro at man er sydpå, altså længere sydpå.

Da vi kommer tilbage til campingpladsen pakker vi telt ned, og gør klar til at køre hjemover næste dag.

D.29.4

Vi står op til et rigtigt regnvejr, det øser ned, og da jeg skal sætte cyklerne på campingvognen, ja så bliver jeg total gennemblødt, vi får betalt, 35,5 eur for to overnatninger, plus strøm ved måler, lidt dyrt for den ringe standard.

Vi kører fra pladsen kl,09,30 og handler lidt ind ved Fleggård, og er hjemme kl,11,45, efter en dejlig forårstur.

Nu kan vi efter en fantastisk dejlig tur med vores rullende hjem, nyde foråret hjemme i haven, og glæde os til sommerferien, med nye oplevelser. Livet er da en dejlig oplevelse, og skal nydes så godt som muligt.

Copyright.Ferievognen. Ove Lund. Det er ikke tilladet at kopiere billeder og tekst.