Ferievognen i Frankrig 2009.

Så har vi endelig fundet en plads i Schweiz, jeg ser da lidt fortabt ud.

Så ruller vi videre mod nye eventyr, og afslapning.

D 22.7.

Efter en god nats søvn er det tid at fortsætte gennem CH, det er regn og torden og ca 20 grader, og vi kører fra pladsen kl 9,40, og har en rigtig flot tur mod Lausanne, det er en halvstor by med smalle gader at komme igennem med campingvognen, men hyggelig og flot.

Er der noget som at rulle ned gennem smukke lande, med sit rullende hjem på slæb.

Så ser man også fastliggernes smukke hjem, det er hyggeligt.

Så er vi vist kommet til storbyen, hyggeligt.

Der er nu en flot udsigt oppe fra toppen af græsmarken.

Her står den "lille" fyr, der satte Europa i brand.

Så slutter vi en dejlig dag med gode oplevelser, og en dejlig køretur gennem smukke lande. Vi skal videre i morgen, så vi må hellere komme til køjs.

D.23.7

Efter en blæsende nat kører vi fra camping Napoleon kl 10.25, vi fortsætter ad napoleonsruten sydpå, og da blæsten lægger sig og temperaturen ligger på 28 grader så nyder vi det rigtigt.

Det er en flot og spændende tur, med flotte små-byer og en rigtig flot natur, og visse steder med ikke så meget plads, men det er bare et ekstra krydderi på oplevelserne.

Vi har hørt at der ligger en god campingplads i Sisteron, så vi vælger at køre ned til den, vi kommer igennem en by der hedder Gab, og ellers videre derfra til Sisteron.

Ferievognen i Frankrig sommeren 2009.

D.20.7

Så er det tid til årets store tur, sommerferien, det er det vi går og venter på hele vinteren, og i år er vi så heldige at vores dejlige datter gerne vil med os til Frankrig.

Vi kører hjemmefra kl.03,45, det er jo midt om natten, men pyt med det, vi skal jo på ferie, og Charlotte kan bare sidde og sove omme bag i bilen. Der er 11 grader varmt, og ellers ok vejr, vi har motorvejen omtrent for os selv så det går fint nedover, vi holder en kort indkøbsrast ved Fleggård, og får købt lidt småting som vi mangler, og derefter går det ned gennem Tyskland. Det går uden problemer gennem Elbtunnellen selvom tyskerne er begyndt at køre på arbejde, vi oplever ikke stau, og 100 km før Kassel holder vi en pause, så nu er ferien godt igang.

Pause ved Kassel, lidt fugtigt, men lunt.

Charlotte ringer lige hjem, for at høre om alt er i orden.

Klokken 17,30 når vi til vores første overnatningsplads, som vi finder på Wilma, vores navigator, pladsen hedder camping www.camping-wiesensee.de , og ligger tæt ved Mannheim i en by der hedder Hemsback, en ok plads, men turen går gennem et villakvarter ad meget smalle veje, så man skal holde tungen lige i munden, prisen var 26,30 EUR, for tre voksne og bil med cv, men uden bad det kostede ekstra.

Der er ikke meget der slår en campingferie til nye steder.

D 21/7

Så skal vi videre, der er 25 grader,og høj sol, vi kører fra pladsen kl 9,40 og skal ned til den Schweiz'ske grænse og gennem CH, det går fint, og vi har valgt at køre på almindelige hovedveje gennem CH, da vi har læst os til at det skulle være en flot tur.

Det er det også for det meste, men der er meget vej-arbejde, og det tager lang tid at komme gennem de mange små byer, og nogle af byerne virker lidt rodede, men er alligevel en god oplevelse.

Da vi syntes at vi har kørt langt nok sætter vi Wilma til at finde en overnatningsplads til os, det er ikke nemt, der er åbenbart ikke så mange pladser i CH, nå den første vi finder ligger smukt ved en sø, der er en ordentlig bunke mennesker, også ikke campister, og alt er optaget, så vi må tilbage gennem menneskemylderet, det går fint selvom der ikke er særlig meget plads til at vende vogntoget.

Vi prøver Wilma igen, og hun finder en ny plads i en by der hedder, Payerne, det er en ok plads med masser af fastliggere, men hyggelig er den, så vi slår lejr for natten, da er klokken også blevet 19,30. Efter aftensmaden går vi en tur på pladsen, den er ret hyggelig, og meget velordnet, så den kan vi godt anbefale andre at bruge, vi kan desværre ikke finde et link til pladsen der dur', men pladsen hedder piscine camping de payerne.

Godmorgen min ven, er du klar til nye oplevelser.

Bilen skal også ha' lidt føde, ellers kommer vi ikke langt.

Hvad skal den turist nu? Mon der er noget spændende at kigge på?

Tror det var et eller andet slot, men vi må videre.

Derefter går det videre mod Geneve, der også er en rigtig flot by, med en flot promenade ved søen, vi fortsætter og kører ind i Frankrig kl, 12,30, og her vælger vi at spise lidt frokost.

Det er så hyggeligt at køre rundt mellem sporvogne med CV'en på slæb.

Så er vi inde i Frankrig, det bliver da spændende.

Så skal vi ind i Frankrig, det bliver spændende om vi må det.

Må lige ha' en frokostpause, og tjekke at alt er i orden.

Efter frokost går det videre i Frankrig mod Annecy, og Grenoble, vi kører på hovedvejene og får virkelig set det flotte Frankrig, vi kører ind på Napoleonsruten efter Grenoble, det går op ad stejle 11,5% stigninger, en spændende tur, og da vi når toppen finder vi en campingplads der hedder camping Napoleon, den er meget simpel, en forblæst græsmark, og det blæser virkeligt,cheeky men vi hygger nu alligevel, og efter aftensmaden går vi en tur,og finder en flot skulptur af Napoleon.

Det blæser helt vildt på den campingplads, men det er alligevel varmt.

Vi gemmer os for den farlige lille mand.

Så går det gennem det flotte landskab, ham foran har vist glemt at tage en markise ind.

Charlotte stå og ser så sød ud, dejligt at ha' sin datter med.

Charlotte ser da ikke træt ud? Så kan vi gamle ikke komme i seng.

Lystigt det går med flagrende markise.

Vi springer over på en ny side, så det ikke går galt med at læse ind, det er en fantastisk tur vi er på, op og ned, og kø på grund af landmænd, ferie er nu en dejlig ting.

Copyright.Ferievognen.Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.