Ferievognen i Frankrig.5

Ferievognen i Frankrig sommeren 2009.5

Nu er det vist sidste rast inden vi rammer vores eget dejlige land.

I dag skal vi på tur op i bjergene, det er ikke særlig varmt og overskyet, så det er fint vejr til en køretur, vi kan jo alligevel ikke solbade. vi kører en laaang tur op gennem en masse hårnålesving på nogle små veje, hvor der er meget lidt plads.

Efter en flot tur kommer vi op på toppen af et bjerg der hedder "Col Des Saisses, det er et af de steder hvor tour de france havde kørt, det er også et flot skisportssted,og der er masser af liv og boder også nu, bl.a bliver der spillet på alpehorn,og danset folkedans for turisterne, det er kanonhyggeligt

Der er betagende smukt her oppe i højderne.

Her vogter jeg, hvis jeg gider rejse mig!!

Sikke en flot Renault, sådan en har jeg kørt en del i.

Der er folkedans på programmet.

Man bor vist dejligt her i området, og i smukke huse.

Marianne og Charlotte skal lige med hjem, med den flotte baggrund.

Byen ligger ret smukt, og højt, hvis man er på cykel.

Bagefter skal der spilles på alpehorn.

Der gøres meget for turisterne her i denne smukke bjergby, det er smadderhyggeligt at trisse rundt heroppe, og vi får da også købt nogle lækre pølser i en delikatesse forretning.

Da vi er færdige med den smukke by, kører vi op på Passy plateuet, det er meget højt oppe , og derfra kan man se mont blanc samt mange andre høje bjerge, og synet nedover Passy er utrolig flot, så der bliver taget en del billeder inden det går hjem til campingpladsen igen, der er vi også lidt trætte, vi har kørt over 300 km på bjergveje, så godnat for den dag.

Vi siger tak for en dejlig dag, med et par billeder oppe fra højderne, med den smukkeste udsigt man kan tænke sig. I morgen vil vi en tur ind og nyde Annecy igen, det er jo en meget dejlig by, der er to besøg værd på samme ferie.

D.31.8

Så er det sidste dag ved Annecy, vi kører en lille tur ind til den smukke by, her handler vi lidt ind, og spiser en god frokost, og så suger vi lidt af den gode stemning ind, inden vi kører tilbage til rullevognen, og pakker ned.

På spadsertur i smukke Annecy, kon nu Marianne!

Hygge med frokost, livet er altså en dejlig ting.

Vi slutter af i Annecy med et billede hvor Marianne også er med.

Hold så op Charlotte, vi arbejder, så vi kan blive færdige!

To turister, de ser ud som om de ikke ved hvor de er?

Hatte skal man prøve, her i Annecy er en rigtig hattebutik.

Straks vi er tilbage på pladsen, pakkes der ned.

Klar! vi skal lige ha' brugt det sidste net, inden vi går til køjs.

Inden vi griller nogle lækre pølser vi havde købt oppe på et bjerg får vi betalt for vores ophold, det er meget rimeligt, 120 EUR, for 5 overnatninger med strøm og bad for 3 voksne, det kan man ikke klage over.

Efter aftensmaden får vi travlt med at få brugt det internet vi har købt, der er nemlig trådløst wifi på pladsen, det er vores store datter glad for ( okay det er jeg også) så kan man jo få set lidt nyheder, og skrevet en enkelt mail hjem til Danmark.

D.4.8

Så er det op med hønsene, kl.06,20 adr... det er altså tidligt når man har ferie, nå men vi skal jo videre,og desværre den forkerte vej, vi kører fra pladsen kl 7,25,og derefter ud til motorvejen nordover.

På motorvejsstrækningen Annecy=mullhouse betaler vi 64,5 EUR, og det er for godt og vel 420 km, det er lidt dyrt, så hellere betale lidt i skat, og så slippe for al den brugerbetaling.

Vi har planlagt at vi vil overnatte i Freiburg i Tyskland, så Wilma får ordre på at finde en god plads der, det gør hun også, en plads inde midt i byen omtrent, men men, da vi er kommet ind i indkørslen til pladsen så er der middagspause, så vi går en tur på pladsen for at se om der er en god plads til os, det er der ikke.... og det bekræfter campingfatter da også da han kommer gående nede ved indgangen, han ryster beklagende på hovedet, så vi må finde en anden plads.

Det er da fint for nu holder der et vogntog mere bag os, og vi skal bakke ud på en meget smal vej fyldt med biler og parkerede motorcykler, nå men ham bag ved os kørte lidt frem og jeg bakker ud hvor vi kom fra, og så er det løst.

Derefter kører vi til en ny plads, ikke langt fra den første, der skal vi også gennem et mindre villakvarter, med små veje, nå det er da hyggeligt! og da vi kommer ind til pladsen bliver vi godt modtaget med besked om at vi kun kan blive en nat, der er også mange på denne plads .

Pladsen hedder www.camping-freiburg.com , og det er en hyggelig plads, med et venligt ungt værtspar, der godt-nok får pakket folk ind på pladsen i løbet af aftenen, der er meget fyldt, men det er nu meget hyggeligt, og faciliteterne er ok, det er prisen egentlig også 27,50 EUR for 1 overnatning for os alle tre, med strøm og bad.

Der er ikke meget plads, der er rigtig mange der gerne vil overnatte her, så der bliver stuvet godt sammen.

Her er et leben af mennesker på pladsen, da vi når til aften, hyggeligt.

Så er vi afsted igen, vi skal jo desværre hjem, men rast må der til.

Så skal vi videre, vi har egentlig talt om at besøge Freiburg, men det må blive en anden gang, da vi jo skal hjem inden ferien slutter, så.... videre nordpå.

Vi kører kl 8.50 og vejret bliver dejligt efterhånden som vi kommer længere nordpå, og kl 10,00 er der 26 grader og høj sol, så man skulle tro at vi er på vej sydpå, det ville da ellers være dejligt.

Så er vi på en ny plads, det er et værre flytteri med os.

Der står chefinden, mon hun vil ha' et lift til Skanderborg?

Vi er ved Karlsruhe kl 11,00 og da klokken er 14,55 ankommer vi til www.campseepark.de , den ligger oppe tæt ved Kassel, og er en meget stor plads, der måske virker lidt slidt, ihvertfald er der mange fastliggervogne der ser lidt misligeholdte ud.

Campingpladsen er som sagt stor, og ligger i etager, hvor de øverste bliver brugt som overnatningspladser, og det fungerer fint, det er ikke nødvendigt at koble af, og faciliteterne er helt i top, med gode badeforhold, og der bliver også fyldt godt op i løbet af eftermiddagen og aftenen med rejsende campister.

Rask det går mod gamle Danmark, dejligt trods alt.

Vi er ved grænsen kl 15,50, og skynder os at få købt det vi skal have med hjem, samt holder en lille pause, og så går det videre, nu på de Danske motorveje, så går det lidt langsommere, og da kl, er 18,40 holder vi i vores indkørsel efter 725 km.... Så er ferien brugt, hvor er den dog gået hurtigt, men hvor var den dog god.

Det er dog en frygtelig energi det "barn" har, nå hun har jo også sovet hele vejen hjem, så nu kan hun så lære det. Jeg sætter mig sammen med Magnus, der vist er glad for at se os igen, selvom naboen har passet godt på ham. Nu må i alle ha' det godt til vi måske ses igen på næste tur med rullevognen.

Copyright.Ferievognen.Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.