Ferievognen i Frankrig. 4

Se bare hvor hun griner fjollet, mon det er onkel Anders hun synes er sjov.

Så slappes der af i varmen på campingpladsen, her er skønt, og varmt.

Flot kunst, lavet i sand, nogle er meget kreative.

Mine to piger på den røde løber, mine filmstjerner selvfølgelig.

Et kig ud over den flotte by, med lidt kreativitet på en husmur.

D 31.7

Fredag får vi som skrevet før sat solsejl op, og ellers indrettet os, og der bliver vasket lidt, og da alt dette er på plads tager vi en dejlig svømmetur i Annecy-søen. Vi ser os lidt om i nærområdet, og slapper af og så er den dag vist gået.

D.1.8

Lørdag kører vi ind til Annecy, det har vi glædet os til, da det skulle være en hyggelig by, vi følger strømmen af biler der har fået samme gode ide, og finder hurtigt et P hus der er ledige pladser i, og så op af trappen og ud i byen.

Det er en dejlig by, med kanaler og masser af flotte blomster og en helt fantastisk stemning, den by kan kun anbefales selvom der er mange turister så mærkes det egentlig ikke, og der er masser af gode butikker og gode spisesteder.

Annecy byder også på underholdning, det er da hyggeligt.

Ferievognen i Frankrig sommeren 2009.4

29.7

Idag har vi planlagt at vi vil en tur til Cannes, det er også et af de steder vi har glædet os til at se, og til at blive set.

Vi kører fra campingpladsen kl 10.00 og tager igen motorvejen da det går hurtigt,

og jo nærmere vi kommer middelhavet og begynder at køre ind i Cannes, jo flottere bliver det med blomster, og sørme også palmer.

Vi kører lige en tur ned gennem byen,og ned på havnepromenaden inden vi vælger at køre op i et villakvarter et stykke oppe i byen, så kan vi parkere på en villavej da det er umuligt at finde plads nede ved promenaden, og vi finder da også hurtigt en plads på en lille vej, og går derefter ned gennem byen til havneområdet.

Her står jeg med min flotte hat nede i Cannes' Ligner onkel Anders fra den film i ved nok.

Charlotte elsker vist palmer, eller hun har måske fået en drink for meget.

Min yndige fotograf prøver vist at tage billeder af mig.

Her står min søde frue, og ser så sød ud, sammen med andre smukke blomster.

Her er selvfølgelig ganske flot hernede, men det var vi vist klar over.

Da vi er mætte og friske går vi lidt rundt og får set de kendte steder, med de kendtes håndaftryk i fortovet, og til sidst tager vi en tur med et turisttog rundt i byen, så benene ikke bliver helt slidt ned, og ender oppe ved en gammel borg med udsigt nedover byen og havnen, det er rigtig flot, og så er det på gå-ben op gennem byen igen,og op til bilen, det er sgi en lang tur, og vi er godt trætte da vi endelig når op til den, og det er samtidig bagende varmt puha, vi er hjemme på campingpladsen igen kl 19.30.

Der er en flot udsigt oppe fra den høj vi er kørt op til med toget.

Charlotte og jeg selv kigger lidt bekymret på en meget utæt hydraulik-slange på toget.

Så er det slut på en dejlig dag, med besøg i den flotte by Cannes, her er der en blanding af både enorm rigdom, og stor fattigdom, hvilket man kan se når man er i byen. Nu skal vi til ro, vi skal til at rulle nordpå i morgen, så vi må sørge for at være friske til turen.

30/7

Så er det tid til at trække lidt nordover igen, vi kører fra pladsen kl 9.15 i 25 graders varme, og glæder os til at komme væk fra den støvede larmende plads vi har været på, men godt vi ikke har været der om dagen.

Vi har valgt at når vi skulle mod nord så ville vi tage motorvejen, så vi kan nå længere på kort tid.

Vi kører mod Aix en Provance, og derefter mod Lyon, og videre op yil Annecy, og på det stykke motorvej betaler vi 487,50 kr i motorvejsafgift, det er en udmærket tur,og vi kører godt til da vejene er i god stand og trafikken ikke er særlig tæt, så da klokken er 16.15 ankommer vi til Annecy-søen, hvor vi vil blive nogle dage, vi kører ind til Annecy by og kommer ind på vejen ned langs søen, hvor det hele foregår, der er meget trafik, og de første campingpladser vi prøver er fuldt optaget, vi begynder vist at blive lidt bekymrede, for der er mange andre campingtræk på vejen, mon de også mangler en plads?

Pludselig kommer der en ny plads frem, med en meget smal vej ned til, vi tager chanchen, og kører ind ad vejen hvor der kun lige kan være en bil med cv, pludselig efter nogle sving kommer indkørslen til pladsen, og fruen går ind til receptionen for at høre om der er plads til os. Campingfatter kigger ud på vognen og siger, jo kom i bare ind bommen går op og ind med os, fruen får et kort med 2 ledige pladser på, så kan vi selv vælge den vi vil ha', super service, og en rigtig god plads får vi også.

Så kom vi på plads, dejligt! nu kan vi slappe af her ved Annecy søen.

Søde vagter de har her på pladsen, hun ser da ikke farlig ud.

Pladsen hedder le www.campinglesolitaire.com , og ligger ca 10 km fra Annecy centrum, det er en rigtig fin plads med en god stemning, og badeadgang til søen, men ellers ikke noget med pøl, og hoppeborg, men et græsområde for enden af pladsen ned mod søen hvor der er lidt for børnene.

Marianne er altid frisk, har undersøgt baderummene.

Turen ind til Annecy, langs søen, er smuk.

Så står jeg her i den smukke by og troner, her er så skønt.

Jeg er lidt mere skeptisk, hvad er det for noget?

Så er rejseholdet i Annecy, foran strygejernet.

Vi har en rigtig dejlig dag i den dejlige by, og er da også godt brugt efter byturen. Vi er nu enige om at vi må herind igen inden vi skal hjem. Vi kører glade og tilfredse hjem til campingpladsen, og selvom det regner om natten er vi forfulgt af godt vejr.

Vi slutter dagen med et billed af Charlotte, og et smukt kig ud over den flotte sø som er 14 km lang, op til 82 meter dyb og blandt Europas reneste søer. Dertil kommer, at vandtemperaturen om sommeren kan nå op over 25 grader, vi ses i morgen til en ny dejlig dag her i Annecy.

Copyright.Ferievognen.Ove Lund Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.