Forårstur Tyskland 2012.3

Ferievognen i Tyskland foråret 2012. 3

Efter besøget i den meget flotte kirke, går vi ned i byens centrum, det er en flot tur, man må sige at byen er meget hyggelig, og selvfølgelig velholdt som man altid ser det i de tyske byer.

Som i kan se her, er der mange fine motiver man kan tage her i byen.

Her er også et motiv, som vi synes er meget fortællende, og ret flot, men vi er sikkert også inficerede med et eller andet underligt, med de gamle hytter vi render og tager billeder af de mærkeligste steder.

Se nu her, det kastanietræ er da flot her ved den gamle port.

Det er ikke tit vi kan går i sådan en by og tage billeder uden mennesker, men det har da sine fordele.

Fantastisk! der er sørme også nogle levende væsener. Nå! ingen spærrer for os når vi tager billeder.

Det er ganske imponerende med alle de flotte detaljer der er på disse facader.

Her er igen et bevis for at kvinder lokker med de stakkels mænd! spis nu æblet lille mand! det smager godt! HMM.

Fantastisk facade. det er lidt vildt som man har bygget dengang dette hus er rejst.

Vi tumler rundt på torvet, det er ikke til at komme til for mennesker! skidt, her er ret flot.

I slipper ikke for et flot skilt, dem er vi jo ret så vilde med.

Der går da også nogle turister, mon de har forvildet sig ind i den dejlige by ved en fejl.

Lidt flere flotte byhuse i Hildesheim.

Smukt! synes i ikke?

Læg mærke til at der er lidt liv på dette billede, man kan se mennesker.

Sådanne facader ser man ikke i mange Danske byer, nærmest en borg at se på.

Hold da helt op! det er jo nærmest en hel sammenstimlen af mennesker.

Alle de smukke huse der er billeder af her er udelukkende taget på torvet i Hildesheim, man har gjort rigtig meget ud af at restaurere husene efter krigen, og resultatet er da også rigtig flot, en skam at der er så koldt og øde mens vi er her, varme og højt solskin ville nok ha' givet et andet indtryk, men pyt, vi hygger os alligevel.

Nu har vi vist fået nok af byen, så vi kører lige op og kigger på Derneburg slot, der ligger tæt på campingpladsen.

Her har vi Derneburg slot, det er da flot, man kan ikke komme ind i det da det er privat beboelse, men kan da tage et par billeder udenfor.

Tænk bare at bo på sit helt eget slot! bare man ikke selv skal holde haven, og gøre rent.

Vi er tilbage på pladsen kl 15.00 nu skal vi ha' en kop kaffe, og slappe lidt af, vi vil spise på pladsens restaurant i aften, den ser hyggelig ud, så slipper vi også for at lave mad selv.

Her kommer lige lidt billeder fra pladsen, der forøvrigt er en god overnatningsplads når man er på vej syd/nordpå.

Smart! heksene har deres helt private trappe her på pladsen.

Sikke en flot cykel, den pynter da meget her.

På pladsen har man også egen jernbane! det er nu ret smart, vi fandt bare aldrig billetkontoret.

Om aftenen spiser vi en rigtig god middag, og der er stuvende fuldt af glade mennesker, de to her kan vi ikke stå for, er de ikke søde, gøjen sidder såmænd hele aftenen og hygger sig på mandens skulder.

Mandag.D.7.5

Så er det afgang til de hjemlige jagtmarker, vi har sat uret til at ringe;uuha, det er en trals lyd, men vi skal jo op og afsted.

Vi kører fra pladsen kl.9.15 der er blot 9 grader, og regnvejr, øv, det er tilsyneladende koldt nordpå også, for efter at vi har passeret Hamborg er der blot 6 gader, og stadigvæk regn. ved kaltenkirchen kører vi ind på hovedvej 4, da vi skal handle lidt ind, og hygger os meget når vi kommer gennem småbyerne.

Vi handler i neumünster, og spiser lidt frokost, og så går det videre gennem Sclesvig, og rendsburg, og vi ankommer til Camping mitte kl.15.50 drikker en kop kaffe og slapper af.

Så er det farvel til en hyggelig campingplads i Holle.

Så er det gennem røret i Hamborg, vejret kunne da godt ha' været bedre.

Tirsdag.D.8.5

Så er det sidste stræk hjemover, vi kører fra Mitte 9.50 i 11 grader og sol, men det bliver lidt lunere efterhånden som vi kommer hjemover, og der er da 15 grader kl.14.30 da vi er nået hjem, tak for at i gad følge med os på turen.

Så er det afgang fra den hyggelige plads Mitte.

Se nu her, vi kommer hjem i ganske fint vejr, og møder de smukkeste marker, så er det da ikke så galt at komme hjem igen.

Glæden ved at rejse ud er stor, det ved de fleste der elsker at rejse ud i verden med deres rullende hjem. Det gør det da også ganske dejligt at komme hjem efter en god tur, når man kommer hjem til ens dejlige familie, som her vores yngste barnebarn lille Andreas, der har lånt farfas hat.

Copyright. Ferievognen. Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.