Frankrig 2011.10

Ferievognen i Frankrig 2011.10

Vi nyder at cykle lidt rundt i det fine område, vejret er dejligt, og der er ikke en eneste bakke, så det går godt.

Pladsen ligger flot lige ud til en stor kanal, der igen er en sidekanal, til en større kanal.

Disse kanaler er nærmest som en slags motorvej for flodpramme, ret flotte egentlig.

Pas nu på tempoet Marianne, du skulle nødig vælte.

Sikke en fin bro, den er sikkert ikke helt ny, men egentlig ret flot.

Marianne står og leger dronning! det er hun jo også, nemlig min dronning, så vink du bare alt det du vil.

Selvfølgelig er broen behørigt registreret, og man kan se både navn og længde på kanalen.

Efter en dejlig cykeltur må vi hellere komme tilbage til campingvognen, vi trænger til en god nattesøvn. Vi har planer om at se os lidt om i området i morgen, så skal vi jo være friske.

Onsdag.D.4.5

Idag sover vi længe, helt til kl.09,00 vi har nok trængt til det, der er sol, men køligt kun 11 grader, og det blæser også noget. Vi vil idag køre en tur til Münster, da vi vil blive her en overnatning mere, det er ellers ikke en meget besøgt turistby, men vi prøver alligevel.

Sikke en flot facade der møder os da vi kommer ind i byen.

Der er selvfølgelig også mange fine huse her i Münster, med disse flotte falske facader i hollandsk stil.

Vi har ikke noget bestemt mål her i byen, men bevæger os rundt, sådan i fred og ro, her er meget hyggeligt, og også meget rent, som man altid oplever i de Tyske byer.

Selvfølgelig er der smukke kirker i den her by, som der også er i de fleste andre byer i Tyskland.

Igen et smukt interiør, det er fantastisk at besøge disse smukke bygningsværker fra ældre tid.

Smukke mosaik vinduer, de giver et meget specielt og smukt lys ind i kirken.

Der er mange smukke detaljer i kirken, her er et par af dem vi fik med os, de er ret fine.

Denne store skulptur er da også ret flot, den fortæller jo i sig selv en stor historie.

Det er aldrig nemt at få disse store kirker i fuld figur, men her er hvad vi kunne fange. Kranen holder kirken oprejst??

Der er et hyggeligt marked i byen, det er altid en god oplevelse at kigge nærmere på de mange god produkter der sælges her. I Tyskland er der virkelig mange af den slags markeder hvor der sælges alt mellem himmel og jord, dog mest egne produkter, oftest af høj kvalitet.

Det ser da ret godt ud, her er masser af friske grøntsager, og helt af egen avl.

Der er lidt flere billeder af den smukke kirke, håber det er ok.

Smukt er det da.

Der er også et astronomisk ur i Münster kathedral, et besøg værd, hvis i kommer til den flotte by.

Vi møder denne flotte fyr, han er ude og gå tur med sin "far", en rigtig curling hund.

Sikke et flot tårn vi kan se der oppe over tagene.

Igen en kirke af et vist format, det kan vi ikke stå for.

Nydeligt! andet kan man vel ikke sige om sådan et smukt rum.

Her står sørme' min dronning, hun er hoppet ned fra sin bro. Kirkerummet klær' hende da.

Her står jeg så! jeg leger biskop, men det virker ikke rigtig godt! så jeg er bare en mand der hedder Ove, der elsker at rejse med vores campingvogn. Så kan jeg stå foran sådanne smukke indgange til store flotte kirker rundt i Verden.

Vi kaster et sidste blik på endnu en flot kirke i Münster, vi skal se om vi kan finde et slot/herregård, der skulle ligge i området. Nu går vi imod vores bil, håber da vi kan finde den igen, og så ruller vi ud i det smukke landskab der også er i dette store område. Slottet hedder Nordkirchen, og skulle være et besøg værd, husk endelig at klikke på linkene, så kommer der en masse gode oplysninger af stedet.

Turen ud til slottet er ganske smuk, gennem en masse dejlig natur, og da vi kommer ud til godset bliver vi da positivt overrasket. Det ligger flot placeret i det flotte landskab, og er faktisk ret stort. Slottet ejes i dag af staten, og bliver brugt som undervisningsbygning.

Der er ret langt at går fra p.pladsen, så vi tager lige et hvil undervejs, så kan Marianne tage et billede af den flotte buegang i grønt.

Man må sige! at jo nærmere vi kommer godset, jo flottere bliver det.

En af de utallige flotte figurere, der står her på godset! altså den til højre.

Der er selvfølgelig en flot voldgrav omkring godset! her er meget smukt.

Marianne er foran, hun nyder nok at være på dette smukke sted.

Jeg skal lige ha' nogle billeder af bygningerne fra broen ind til godset.

Det ser da ikke så ringe ud, her kunne man såmænd godt slå sig ned.

En lille flot detalje, inden vi går videre.

Man får det bedste indtryk af det smukke gods lidt på afstand! man kan kun nyde synet af de smukke bygninger.

Lige et kig den anden vej, ud i parken. Det er da flot.

Vi går sådan lidt rundt, og nyder det flotte gods fra forskellige vinkler. Marianne passer da godt ind her.

Vi går ind af en anden bro, og kommer forbi dette flotte luft foto, det tager vi selvfølgelig med hjem.

Sådan en flot indgang gad vi da godt ha' derhjemme, den er ret flot.

Her hænger vores allesammens gode ven! i hvert fald en kopi af ham, han har en fin udsigt.

En fin udsigt ud over vandbassinet.

Pas nu på han ikke sparker dig, når du sådan står og kilder ham.

Ja! tag det sure ribs i hånden, måske det kan få ham og ungerne til at smile lidt.

Godset set nede fra den ene ende, hvor "havebassinet" ligger! det ser ret godt ud.

Godsejerfruen står foran sit gods! nej! det er alt for stort at holde ved lige, så vi afgiver det igen.

Et kig ud over vores have, den er da flot! ikke?

Vi kaster lige et blik ind på godset med kameraet, der ser da fint ud, måske lidt gammeldags.

Så lige et billede af mig, der ikke gider være godsejer, men godt gider nyde det smukke gods.

Den bro er da et helt kunstværk i sig selv, flot murerarbejde.

Lidt info om slottet, og så et flot luftfoto af det smukke slot, det kan godt anbefales at besøge det hvis man er på disse kanter.

Så er det farvel til dette smukke slot ved Münster. Her kommer vi nok igen en anden god gang, der er jo ikke så langt fra Danmark til hele det smukke område. Nu vil vi køre hjem til vores lille rullende hjem, og så vil vi spise oppe i den restaurant der er på campingpladsen, inden vi gør klar til at køre hjem i morgen.

Nå! vi har fået gæster, så er vi ikke alene mere, det er da hyggeligt.

Her sidder vi så og nyder livet, der er altså ikke meget der slår det rejsen med campingvogn, man får en hulens masse gode oplevelser.

Nu må vi sige tak for en dejlig dag, med en masse gode indtryk, og en masse brugen benene. Det er et fantastisk flot område her ved Münster, og man kan sagtens få flere dage til at gå med at hygge, og også se de mange smukke seværdigheder der er hernede.

Torsdag.D.5.5

Så er det farvel til Kranencamp, nu er forårsturen inde i sin absolut sidste face, vi kører fra pladsen kl. 09,00, sol og 9,5 grader, men ellers godt vejr.

Vi holder lige en rast, efter turen op gennem alt vejarbejdet ved Bremen, det strækker sig over 72 km, men det gik fint, og trafikken glider godt afsted, der kom dog en stor stau i den modgående bane, da der var en bil der stod i lys lue, på motorvejen, det slap vi heldigvis for.

Lidt rast må der til, det er en del af det at rulle rundt med sin campingvogn.

Vi ankommer til Mitte kl. 15,15, og kommer hurtigt på plads på Walnusweg, nr 11, vi får lige en kold øl, og så kører Marianne ned i Medelby for at handle lidt, og jeg tager en farfar, og hviler lidt, efter en lang dag..

Fredag. D.6.5

Så er det sidste dag på tur i denne omgang, idag går det hjemover, efter en dejlig overnatning på Mitte, det er som sædvanligt rart at hilse på Annette og Hans, og det er en dejlig tradition at vi overnatter både på vej ud, og på vej hjem fra vores ture sydpå hos dem. Vi er hjemme i vores indkørsel kl. 13,30, og har kørt 3167 km. Tak til vores rejsefæller fra sønderjylland for nogle dejlige dage sammen, og tak for go' ro og orden til harry og Solveig.

Copyright.Ferievognen.Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.