Frankrig 2011.2

Ferievognen i Frankrig 2011.2

Søndag D.24.4

Idag står vi op til endnu en dejlig dag, med skønt vejr, vi kører fra pladsen kl. 8,45, efter at have sagt godmorgen til mange tyskere, sjovt som de er høflige og venlige hernede, det kan straks være lidt sværere at få et godmorgen ud af danskere på campingpladserne, underligt egentligt!! hvorfor mon det er sådan?

Vi kører nu efter Wilmas anvisninger ad den rute hun syne's er hurtigst, vi kommer lidt gennem Holland, og derefter ind i Belgien.

Det er en frygtelig motorvej gennem Belgien, dårlig asfalt/beton, og jævnt kedeligt, der er de hollandske noget bedre.

Nå ikke brokke, vi nyder turen, og alle de nye smukke indtryk vi får undervejs.

Så er vi i Belgien, og de dårlige motorveje. Hov! ikke brokke, vi har det jo godt.

Vi kører ind i frankrig kl. 13,40, og har nu blot 35 km til den campingplads vi har valgt til overnatningsplads la paille haut. , det er en ACSI plads vi har valgt ud fra ACSI-bogen. Pladsen ligger i en lille by der hedder Boiry-DE-Notre-dame.

Vi finder hurtigt pladsen, og bliver modtaget af en rigtig flink campingfatter, det er en udmærket overnatningsplads, med typisk franske faciliteter, men ren og pæn, så den kan vi godt anbefale til overnatningsplads.

Det ser rigtig godt ud her på pladsen, så mon ikke vi kan hygge os lidt til vi skal videre i morgen.

Her ligger vi ret godt, og vejret er skønt! ferie er ikke sådan at kimse af.

Efter den sædvanlige opsætnings-øl (den er lovpligtig) går vi en tur ned i den lille by, det er ret hyggeligt, og sjovt som man i de fleste franske byer finder religiøse monumenter, eller krigs-mindesmærker, og også her.

Udsigten fra pladsen er meget flot, minder lidt om Danmark om foråret.

Pladsen er også flot grøn, med fin beplantning, så man ligger i små oaser.

Receptionen og service-bygningen ligger fint i starten af pladsen.

Mon det ville gå i lille Danmark, der ville kvinderne nok gøre oprør, og forlange at der kom mænd på istedet for, eller få dem pillet ned.

Selvom det er en meget lille by vi er i, så er der mange små fine charmerende detaljer som denne smukke kirke.

Marianne står ved et mindesmærke fra 1, verdenskrig, det er meget flot, den slags er der mange af i Frankrig.

Her er det lykkes mig at få hende til at kravle helt op til korset med Jesus, og jomfru Maria, det er et rigtig flot religiøst monument, dem er der også mange af i Frankrig.

Sådan en opstilling er da meget kreativ, man er tilbage i antikkens tid.

Her står jeg så udstillet! er dog ikke fra antikkens verden, men bare mig selv på ferie.

Mandag. 25.4

Så er det videre, vi kører fra pladsen kl. 09,20, vejret er ganske fint lidt blæsende, men solskin, og 16 grader, men kl.11,00 er der over 20 grader.

Vi skal idag til camping maissons lafitte tæt på Paris, og der er godt 200 km dertil, så det går hurtigt nedover på motorvejen.

Afsted det går, det er ingen sag når der ikke er så meget trafik.

Vi nærmer os Paris, mon ikke det er den store lufthavn vi er ved at have nået.

Jo! det er ganske rigtigt Charles De Gaulle lufthavnen, vi kører under landingsbanerne, det er da sjovt.

Her har vi den smukke Seine, nu er vi da nær Paris, det bliver spændende at besøge byen igen.

Føj! kan vi nu komme gennem der, det ser lidt lavt ud.

Sikke da et flot bette hus Marianne fanger med kameraet.

Vi ankommer til pladsen kl. 12,40 netop som man lukker receptionen, vi blev faktisk verfet ud, og det selv om vi havde stået og ventet på at den unge dame talte med nogle andre gæster, pudsigt, så må blot vente til kl 14,30, til de åbner igen.

Her holder vi så og venter!! nå vi får lidt mad, og går så en tur rundt på pladsen for at finde et sted at ligge, vi finder 2 pladser i forlængelse af hinanden, Sanne og Henrik, er nemlig også lige på trapperne, de kommer oppe fra Brügge i Belgien.

Copyright.Ferievognen.Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.