Frankrig 2011.7

Ferievognen i Frankrig 2011.7

Fredag. D.29.4

Idag bliver vi på campingpladsen om formiddagen, der skal vist ordnes lidt ting og sager, siger frue'n, og så cykler Marianne også en tur op i byen, mens jeg ikke laver noget.cool

Vi tager over middag en sidste tur ind til Paris, vi vil en tur op på Mont martre, det skal man prøve når man er i Paris,

Så er vi kommet til Mont Martre, og er snart oppe ved Sacre Coeur kirken, det er efter vores mening et must at besøge det sted i Paris, der er en dejlig stemning, med unge mennesker,og en masse turister, og så selvfølgelig kunstnerne, der står og maler flotte malerier oppe på pladsen.

Den kirke er da meget flot, kan godt forstå den er meget besøgt.

Vi får ikke taget ordentlige billeder inde i kirken, så der kommer kun det her.

Vi skal lige ha' det traditionelle familiebillede! eller, puuha, godt vi ikke har sådan en stor familie.

Udsigten her oppe fra kirken, kan man da ikke klage over.

Kirken ligger ret smukt oppe på bakken.

Vi fortsætter op på pladsen med alle kunstnerne! Mont Martre, der er det højeste punkt i Paris. Det er hyggeligt at gå rundt mellem alle de andre turister, og nyde stemningen, der er ret fantastisk her oppe.

Vi skal nu lige nyde en kold øl heroppe, og bliver sat i en lille krog, på en gammel beværtning, det er hyggeligt sådan at være trængt op i en krog, på nogle vakkelvorne stole.

Efter den dejlige kolde øl, skal vi da lige studere al den smukke kunst der frembrings her oppe.

Der males under paraplyerne, lidt regn slår ikke kunstnerne ud.

De er nu dygtige de malere! se bare ham her, han er ret koncentreret, men resultatet ser da flot ud.

Her leger vi ikke find Holger, men find Henrik og Ove. Marianne jagter os lidt med kameraet.

Vi skal jo ned her fra på et tidspunkt, så lige et billede af stemningen på vej ned til et transportmiddel.

Her kommer vist en rigtig turistfælde, nu er det med at holde tungen lige i munden, og tegnedrengen i lommen.

Nu skal vi bare gennem denne gade, så kommer vi til den metro der kører os hjem til campingpladsen.

Efter en rigtig hyggelig tur til Mont Martre, sammen med Henrik (Sanne skulle slappe af) var vi hjemme på campingpladsen igen kl. 16,30, og Sanne havde sørme lavet kaffe til os, og med dejlig brød til, så fik hun også en maskot af mig til deres campingvogn, en Ove Jensen, det døbte hun "dyret" nå det er vel okay.

Senere tager vi telte og diverse udrustning ned og pakker sammen, så vi er klar til at køre til Normandiet i morgen tidlig, nu begynder det at rykke i os efter at se noget nyt. Og så er det tid at sove, så vi er udhvilede til turen i morgen.

Marianne har flere gange givet udtryk ofr at hun synes at nogle af de Franskmænd er ret lækre. Det har jeg tænkt ret meget over, så hvad gør man? Løsningen er selvfølgelig at jeg køber mig en ny Fransk hat/kasket? Så kommer jeg også til at ligne en "flot"franskmand, og så bliver Marianne betaget af mig igen. God løsning at gå til ro på, så kan jeg sove roligt igen.

Lørdag D.30.4

Idag er vi lidt tidligt oppe, vi skal jo videre til Normandiet, der har vi altid ønsket at komme hen, og nu fik vi muligheden, da Marianne fik et par exstra feriedage, hvilket betød at vi faktisk kan blive væk en hel uge mere.

Vi får afregnet, og kører fra camping International Maissons kl. 09,00, det er solskin, men lidt diset, og 12,5 grader.

Så er der afgang fra skur-byen, her vil vi nok ikke komme igen.

Så er vi kommet ud fra de små villaveje inde ved campingpladsen.

Det går glat gennem hyggelige småbyer, mod Normandiet.

Marianne hygger sig med foto-apparatet, denne kirke er fra Poissy.

Min nye franske kasket har virkelig hjulpet! nu interesserer Marianne sig for mig igen, og tager billeder af mig.

Her er man ved at restaurerer et ældre hus, så skal man da lige ha' et stort flot ur på facaden, go' service til trafikanter

Hist hvor vejen slår en bugt! Det er smadder hyggeligt at køre gennem en smuk del af Frankrig.

Marianne hygger sig rigtigt med det bette kamera! mon ikke denne butik svarer til en lille dansk kiosk.

Marianne skal lige have denne lille kirke med, det er fra Lisieux, som vi også kom igennem.

Pause skal der til, vi skal jo ha' lidt brændstof til kroppen, vi har ca 245 km til den campingplads vi vi ligge på i Normandiet, og vi kører af landeveje, for at få set lidt af den franske charme.

Så er vi ankommet til www.camping-normandie-rm.fr/ en ACSI plads, med en rigtig flink campingmutter, og en plads med meget orden i sagerne.

Så føler man sig da velkommen, smukke blomster, og et flot og venligt skilt.

Receptionen er en lille hyggelig "hule" man bliver da helt glad, når man går derind.

Der ligger Sanne og Henrik og hygger sig.

Her ligger Marianne og Ove i rullevognen, og har det rart.

Efter vi er kommet godt på plads, og det er blevet tid til at få noget aftensmad, kører vi til en mindre havneby, der hedder Port-En-Bessin, der er ret hyggeligt, og en del spisesteder, desværre finder vi det forkerte, vi fik noget ret middelmådig mad, og en mærkelig betjening, men det løber man jo ind i en gang imellem.

Der er ganske hyggeligt i den lille by, der ligger flot ud til havet.

Man kan godt se at der er stor forskel på tidevandet, med de høje moler.

Byen ligger nu ret godt, men tror det kan blæse meget her.

Mener at huske, at det er et gammelt krudttårn.

Lidt stemning fra byen, inden vi kører tilbage til campingpladsen, her er ganske dejligt, og meget roligt, så man kan vist godt slappe af og nyde tilværelsen her.

I skal da lige hilse på pladsens vagthund, den bor lige ved siden af receptionen, vi døbte den Øffe.

Nok ikke den mest effektive vagthund, vi så den kun ude 1 gang, ellers sov den.

Copyright.Ferievognen.Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.