Pinsetur 2010.

Copyright.Ferievognen. Ove Lund. Det er ikke tilladet at kopiere billeder og tekst.

Marianne er faldet i staver, mon hun gerne vil bo her?

Et kig ind mod Husum, ude fra marsk-området.

Pinsetur camping Mitte 2010.

Endelig Pinse.

Endelig kan vi komme afsted på campingtur, det har vi glædet os til siden vi var afsted sidst, det er dejlig vanedannende det camperen.

Vi kører hjemmefra fredag d,21.5 ca kl,13,00, vejret er fint med solskin, og ikke for koldt til os.

Da klokken er 15,40 ankommer vi til www.campingkawanmitte.eu , og bliver som sædvanlig godt modtaget, det gør man altid på den fine plads, vi går lidt rundt og kigger om vi har valgt den rigtige plads, og vælger som sidst vi var her at ligge ind til højre overfor receptionen, der ligger man helt fint, den hedder forøvrigt Apfelweg.

Vi får hurtigt sat vores dejlige Ventura rejsetelt op, og da det er gjort som traditionen byder en dejlig kold tysk øl, Marianne kalder den en opsætnings-øl, derefter The med hjemmebagte boller, og sandelig havde Marianne også lavet lækker stjerneskud til aftensmad, så kan man vel ikke forlange mere.

D.22.5

Da vi står op er der lidt dis, men varmen kommer hurtigt, og snart er der 23 grader det er da skønt, så vi hygger med morgenmad i det fri.

Vi beslutter at vi vil køre en tur ud til vestkysten idag, der har vi ikke rigtig været så det skal prøves, så vi kører til et sted der hedder Schüttsiel, som er et vadehavsområde med mange får og grågæs, og et stort sluseanlæg, der er temmelig flot. På vejen derud tager vi lidt billeder af det smukke landskab.

Her er meget smukt, men der kan vist også være ret barsk.

Marianne sidder og nyder livet, bare hun ikke falder bagover, det er sikkert koldt! det vand.

Efter en gå-tur ved sluseanlægget kører vi til Dagebüll, vi kører helt ud til til færgeanlægget hvor der sejler færger til de forskellige nord-frisiske øer, der ligger også et par campingpladser lige op ad diget, her er man tæt på naturen, og der er god mulighed for at cykle ture på digerne, virkelig et besøg værd

Efter at vi har kigget os omkring kører vi tilbage til camping Mitte, og spiser en sen frokost, og, senere går vi en tur rundt i Medelby, vi er blandt andet en tur oppe i kirken, den er rigtig fin, og efter en god gang motion tilbage til vognen til en gang grillet hakkebøf, og et glas godt rødvin, en dejlig dag er ved at ende.

Lige før vi kører ind i Medelby, står denne smukke mølle, den er flot restaureret, et dejligt syn.

Den hyggelige vej op til den smukke kirke i Medelby.

På vej op til kirken hilser vi på nogle af indbyggerne.

Medelby kirke er da en virkelig smuk en af slagsen, næsten Dansk i udtrykket.

Indevendig er kirken også ret flot, med smukke farver og et enkelt interiør.

Altertavlen er et smukt og enkelt kunstværk, der samler indtrykket af en enkel men smuk indrettet kirke.

Indgangen til den flotte kirke er nu også ret flot, som en ramme til Marianne.

Så slutter en dejlig dag i det nordligste Tyskland. Nu skal der hygges med lidt god mad, og et enkelt glas rødvin. Livet er da ganske skønt.

D.24.5

Idag vil vi en tur til det Tyske venedig nemlig Friedrichstadt, det er en rigtig flot by, Byen blev grundlagt som fristed i 1621 for hollandske indvandrere, som her fandt større tolerance over for Deres forskellige trosretninger, end De mødte derhjemme.

Byen fik navn efter grundlæggeren hertug Friedrich 3, af Gottorp, og man kan tydeligt se at det er hollændere der har sat deres præg på byen, der er kanaler og flotte gavlhuse, og adskillige kirker, og en lige byplan, gavlmærker og murankre er udformet som dyre eller englehoveder, altså en rigtig dejlig by at besøge.

Der er noget så flot her i Friderichstad, og vi er så heldige at der er et arrangement med gamle biler, så der er noget at kigge på.

Se bare! de står og vinker til os, det må nu være hårdt at stå der dag ud og dag ind.

WoW! den gad jeg godt køre nogle lange ture i, den er godt nok flot.

Sådan en lækker wv købte vi i 1974, det var vores første bil, og det var stort at køre den første tur rundt og vise den frem.

Ser ud til at Marianne er blevet lidt varm på denne model, den er nu da også flot, men sikkert dyr i brændstof.

Det er nu hyggeligt med de fine kanaler der er her i byen.

Vi kører også en tur ind forbi Husum, der er den største by i Nordfriesland, der er godt 21.000 indbyggere, og byen er idag havneby, og indkøbscentrum for et meget stort opland.

Husum er en hyggelig by med en hyggelig havn, og kører man ud til sluserne ligger der en campingplads helt ude ved det yderste dige, det ser kanon hyggeligt ud, og man kommer vist ikke tættere på naturen med en campingvogn, det burde vi prøve engang.

Man må sige at her er langt mellem husene her ude, men campingpladsen ligger da rigtig flot, og med fred og ro.

Det kræver noget at tæmme vandet her ude ved det store hav.

Inderhavnen i Husum, her skal vi helt sikkert ned en anden gang, her ser ganske dejligt ud.

Efter en dejlig dag med tur rundt i det Nordfrisiske, kører vi tilbage mod camping Mitte, der godt 61 km dertil fra friedrichstad, og vi er tilbage på pladsen kl 16,30, og da vi skal afsted næste dag tager vi rejseteltet ned, da de har lovet regnvejr, så slipper vi for at teltet skal til tørring derhjemme.

Efter nogle dejlige dage på camping Mitte takker vi af mandag formiddag, og kører hjem til de daglige pligter som også skal passes.