Sommerferie 2013.2

Der oppe ligger et flot hotel, det er sikkert dejligt at bo der nogle skønne sommerdage.

Ferievognen i Italien sommeren 2013.2

Torsdag.d.29.8

Hold da helt op, det har regnet, og tordnet hele natten, ham Thor har vist været i krigshumør, og banket nogle fæle Jætter, og jeg skal hilse og sige at det regner stadig da vi står op. Vi havde lagt vores tæppe på da vi kom, og ikke sat solsejl op, så nu er tæppet temmelig beskidt, og mudret, men heldigvis stopper regnen ret hurtigt, og det bliver fint vejr.

Kan i huske hvor sort det så ud igår aftes? Nu ser det da ret fint ud, og det er også blevet varmt, selv om vi ligger under nogle store træer, så nu kan vi få sat solsejl op, og gjort tæppet rent, sådan i det hele taget flytte ind for nogle dage.

Her er lige et kig hen af promenaden, der er en del telt campister fra Holland her, og man ligger lidt tæt, men pyt nu har vi solsejl oppe, så det går nok.

Idag er det "slap af dag" Kvik er nede og dyppe tæerne i søen, vi slapper af, og undersøgte forholdene på pladsen. Vi kører kl.16,00 en tur ind til byen Iseo, der ligge 5 minutters kørsel fra pladsen, og går en lille tur på havnepromenaden, her er ret hyggeligt, og dejlig varmt. Da vi kommer tilbage, skal vi da også lige se om der er ordentlig Wifi på pladsen, og det er der, og det er endda gratis, det er sørme sjældent, at man oplever det, så det er en god dag idag, og dejlig varmt også.

Så er det tid til at grille et stykke kød af en ubestemmelig slags, men det smager fint. Kvik er nu ikke særlig begejstret ser det ud til, han synes at Marianne er mere interessant, det gør jeg vist også.

Nu er det bare at sige tak for idag, det har været dejligt at slappe lidt af, og komme på plads her på Camping Covelo, der ligger dejlig ved Iseo søen, nu må vi se hvad de næste dage bringer af spændende oplevelser, nu er rammerne da i orden.

Fredag.d.30.8

Vi vågner til dejligt vejr, men der går noget tid inden vi få sol her hvor vi ligger, det er på grundt af de store træer, og så er der høje bjerge bag pladsen, som solen lige skal op over. Vi spiser morgenmad inde i vognen, da naboen er ved at pakke sammen, det er teltcampister, og vi er temmelig overbevist om at Kvik mægtig gerne vil hjælpe dem med nedtagning af telt, men det går nok ikke.

Vi vil køre en lille tur op til nogle pyramider idag, altså ikke rigtige pyramider, men nogle store sten der ligger på spidsen af nogle spidse (piramider), men se selv hvad jeg mener. Det er en tur op langs Iseo søen, og lidt op i bjergene, så sikkert en flot tur.

Nu går det op af en meget smal vej, der er ikke plads til modkørende.

Her er sørme også en bjergbane, men den er vist til andet end mennesker.

Der er nu en ret flot udsigt her oppe fra, og vi er ikke helt oppe endnu, læg mærke til den lille klat ø nede i søen, Monte Isole ligger til venstre i billedet.

Den lille ø der ligger ved siden af Monte Isola, er ejet af Beretta familien, der har tjent masser af penge på våbenproduktion.

Da vi kommer op til det sted hvor de såkaldte pyramider skulle befinde sig, har vi lidt besvær med at finde dem, men det viser sig at vi skal gennem en hyggelig cafe', og op af en sti, og ned af stejle stier, og tilsidst belønnes vi med en smuk udsigt, og nogle forunderlige skulpturerer.

Så er jeg kommet forbi cafe'en, og venter på Marianne og Kvik, mens tager jeg lige et billede af den smukke kirke der ligger tæt ved cafe'en.

Og her kommer mine to skønne rejsefæller, nu er det spændende om Kvik kan li' at studere naturfænomener.

Her har vi så de sjove natur-fænomener, den til højre står da og gemmer sig lidt? Måske den er lidt for fræk i det.

Wow! her er vildt flot, sikke en udsigt, den kan man kun nyde.

Bliver nødt til at vise dette billede også, med kig ud over den smukke Iseo-sø.

Efter at ha' vist Kvik hvad naturen formår,(han var vist ret ligeglad med de pyramider), går vi ned til den hyggelige cafe', og spiser lidt frokost, og bagefter kører vi længere op, og kommer ind til en bette meget hyggelig by der hedder! Zone, her går vi en lille tur, og kigger lidt på husene.

Her er ganske hyggeligt, her i Zone, kirken er selvfølgelig også ganske flot.

Smuk udsmykning af facaden.

Sikke en smuk, og rustik gammel gade.

Det var sjovt at gå rundt i den gamle by, der var ikke meget liv, og dem vi mødte kiggede på os som om vi var faldet ned fra månen. nu kører vi op til en eller anden kunstner, der laver kunstværker i træ, det hedder (Per monte Guglielmo).

Det er ikke et prangende skilt der står på vej op til ham trækunstneren.

Så er ham her lidt sværere at overse, køn er han nu ikke, lidt skræmmende måske.

Er vi mon kommet til Påske-øen, sikke nogle flotte figurer, han er ret kreativ ham træmanden.

Her møder vi et flot stengærde, hvor man har graveret børnefigurer ind i stenene, det ser ret fint ud, og er ganske godt fundet på, vi tager lige et par billeder af stenene, men der er mange flere end dem vi viser.

Marianne har igen fundet en ny ven, en smuk ørn i træ, de klær' da også hinanden.

Håber ham søslangen her har spist til middag, han ser ellers ret rar ud, sådan et lidt polisk glimt i sit ene øje.

Nej det er ikke en træmand, ham her er ret levende, og vil gerne ned til bilen igen.

Lige et lille kig ned over den lille by vi gik lidt rundt i inden vi kørte herop, hvor vi er nu.

Så er vi på vej hjemover, lige et billede hvor vi er på vej ind i byen "Marone", og et af udsigten med den smarte svævebane, som vi ikke kan få en tur i.

Vi skal lige ha' handlet lidt til ganen, inden vi kører hjem, så vi finder et supermarked lidt uden for Iseo by, her køber vi lidt vin, brød, og vand, nøjagtig det man ikke kan undvære, det står nemlig i bibelen.

Så er der ellers dømt hygge på campingpladsen resten af dagen, og aftenen, ferie er ikke at foragte, sov godt, vi slutter med et lille billede af en flot udsigt.

Lørdag.d.31/8

Vi sover lidt længe idag, det er jo sommerferie, så det må man godt engang imellem. Det er lidt køligt her hvor vi ligger, det er som jeg før har skrevet, fordi vi ligger under nogle store træer, og solen er lidt tid om at komme op over bjergene.

Så hvis i skulle besøge pladsen her, kan vi anbefale at man hvis man er glad for meget sol, lægger sig i den anden ende af pladsen, her er ingen træer, og meget mere sol.

Ved godt at vi er på sommerferie, men nu er Marianne begyndt at samle store grankogler sammen til at lave juledekorationer af? Nå jeg skal ikke ha' sagt noget,wink det går sikker over igen.

Over middag kører vi til en by der hedder "Sulzano", der' sejler en færge over til den flotte ø der ligger i iseo søen, øen hedder Monte Isola, og er den største ø, i en sø, i Europa.

Her fra dette smukke sted, sejler færgen over til Monte isola.

Der er selvfølgelig en bette hyggelig havn, til fritidsbåde.

Da vi kommer ned til færgen, og vil købe billetter ser vi at hunde skal ha' mundkurv på, og selv små rare fyre som Kvik slipper ikke.

Det vil vi ikke byde ham, så vi kører hjem til rullevognen, og installerer Kvik, med lidt godbidder, og så kan han hygge sig lidt alene, det er han nemlig rigtig god til, og der bliver ikke mere end 20-25 grader inde i vognen, her under træerne.

Så kører vi tilbage til færgen, og vores p.plads fra før vi var der er sørme stadig ledig, så den napper vi, og så går det ned til færgen.

Og derude ligger Monte Isola, den smukke ø.

Marianne er færdig med at samle grankogler.

Derude kommer vores færge.

Der er en fantastisk flot udsigt, når man er på søen.

Til den anden side er udsigten da endnu smukkere, synes jeg.

Kan kun sige at det er en fantastisk flot ø, vi er på vej til.

Monte Isola har ca 1800 indbyggere, og der må kun køres på scoter, eller den lille minibus der er på øen, dog må ambulance, politi, og præsten gerne køre i bil.

Der er 12 små landsbyer, egen skole, og børnehave, og ambulance, og vil man gerne spadsere en tur rundt om øen, så er der 9 kilometer rundt, og øen er 4,5 km2 stor.

Hovederhvervet var i gamle dage fiskeri, og de lavede kvalitets-fiskenet, til formålet, men da fiskeriet efterhånden er forsvundet laver de nu hængekøjer, og fodboldnet til målene på Italiens største stadions, og så laver de nogle ret spændende tasker, spørg bare Marianne.

Så er vi kommet i land, og kan nu nyde udsigten på øen.

Her er rigtig hyggeligt, øen er virkelig en perle i Italien.

Smukke blomster, og en flot gammel dør, og min dejlige Marianne.

Flot udsigt fra øen, man kan se at der er en god varme, på disen der ligger i luften.

Den lille fine ø der ligger ved siden af Monte Isola, og som ejes af Beretta familien.

Her har vi øens skole og børnehave, ser den ikke hyggelig ud? Så er der lige et stemningsbillede med smukke palmer ved siden af.

Læg mærke til de smukke lysegrønne træer bag ved Marianne. Det er en art sump cypresser, der står direkte nede i vandet, de hører normalt ikke til i Italien, men trives fint her i søen.

Der er meget smukt på Monte Isola, der er den største ø i en sø i europa, som jeg vist har skrevet et andet sted, nu er vi tilbage ved landgangen fra færgen, og venter på at den kommer og henter os.

Det vækker gode minder fra vores egen sejlertid at vente her.

Marianne mener at jeg skal være med her også, så okay, hun får lov til at tage et billede af "Don ove".

Så er det farvel til Monte Isola, mon ikke vi vender tilbage hertil en anden gang.

Vi siger farvel til en dejlig ø i en sø i Italien, vi kan kun anbefale dem der kommer til området at besøge den smukke ø, vi hyggede os meget, og burde sikkert ha' brugt lidt mere tid på øen, men her er et par farvelbilleder af båd, og færgested. Vi kører hjem til Kvik, men hov!! da vi kommer op til bilen sidder der en hilsen fra politiet, og vi har endda købt P, billet, og sat den i vinduet i bilen, nå, den bliver lagt i glemmebogen, den vil vi ikke gøre meget ved.

Da vi er kommet hjem skal jeg køles lidt af, ovenpå den P,bøde, det er Kvik ikke tryg ved, se bare hans ører, og kropssprog.

Kvik er meget nervøs ved at jeg svømmer rundt derude, så jeg må hellere komme ind til ham, han er nemlig vandskræk.

Sådan en solnedgang er da en drøm, selvom den ikke er helt nede, der er jo lige bjergene, men smukt er det.

så lykkes det lige Marianne at få sat mig i naturlig ramme. Man slipper ikke ustraffet fra at fotografere mig, så her er, Marianne i aftensolen.

Nu vil vi sige tak for idag, med to i vores øjne smukke billeder af en utrolig smuk sø, i et dejligt land. Det har som sædvanlig været en god dag, så man kan ikke forlange meget mere af en ferie, så godnat og sov godt, vi ses i morgen.

Copyright. Ferievognen. Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.